Köpvillkor

BETALNINGSSÄTT & AVGIFTER
I webshopen erbjuder vi betalningar med Payson för både faktura, betalkort och kontokort.

Payson
Betalning sker enkelt och tryggt med Payson. Du behöver inte ha ett konto hos Payson sedan tidigare för att kunna betala. Slutför köpet direkt med VISA, MasterCard samt de svenska bankerna Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken och Sparbanken Syd. Du kan också välja att betala i efterhand på faktura eller att delbetala över 3-24 månader. Payson håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik. Flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet sedan 2004. Läs mer här: www.payson.se

PRISER
Samtliga priser är i svenska kronor och inklusive 25 % moms.

GILTIGHETSTID OCH FEL I PUBLICERING
Vi reserverar oss för prisjusteringar, lagerförändringar och eventuella tekniska fel på webbplatsen, webbläsaren, nätverk och servrar. Vi förbehåller oss rätten att korrigera produkttexter, bilder och priser som skrivits eller tryckts felaktigt på webbplatsen eller i tryckt material. Vi reserverar oss för att vissa varor kan utgå eller slutförsäljas.

LEVERANSER

Ved
Leverans av ved sker direkt hem till “dörren”. Leverans hem till dörren förutsätter att det ges fri transport fram till tomt, uppfart eller port. Leveranstid kan variera beroende på körningsschema för vald vedleverantör. Ange önskat leveransdatum i beställningen så återkommer vedleverantören till dig för att bestämma ett leveransdatum som passar. Observera! Till öar som saknar broförbindelse erbjuds inte leverans.

Tillbehör
Om beställd vara finns i lager så skickar vi normalt din order inom 1-3 vardagar (Postens leveranstid tillkommer). Leverans sker till platser inom Sverige. Det inträffar tyvärr att vissa varor tar slut i vårt lager. Om din order innehåller restnoterad vara dellevereras din order. Kvarvarande artiklar skickas utan extra kostnad så fort de finns i lager.

ÅNGERRÄTT
I enlighet med lagen (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal närmare anger har du alltid 14 d­agars ångerrätt på varor köpta via postorder från den dag varorna mottogs. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad betalar vi, inom 30 dagar, tillbaka det belopp du betalat för varan samt avgifter. Om du beställt fler varor än de du returnerar betalar vi dock inte tillbaka avgifterna. Detta beror på att avgifterna är samma oavsett hur många varor du beställt. Returnerade varor ska vara i väsentligt oförändrat skick och i originalförpackning. Faktura/följesedel skall alltid bifogas vid ångerköp. Vid eventuell tvist följer vi allmänna reklamationsnämndens rekommendation. Paketera varan väl eftersom du som kund står för risken samt kostnaden för returfrakten.

REKLAMATION
Kontakta oss innan du returnerar en vara. En vid leverans trasig eller felexpedierad varan bör returneras inom 14 dagar. Du som konsument har enligt KKL rätt att reklamera en vara inom 3 år från köpet, reklamationen skall ske inom “skälig tid” från det att felet upptäckts. Reklamation som sker inom 2 månader från köpet räknas alltid som skälig tid. Önskas pengar åter för varan räknas detta som ångerköp se info under rubrik ”ångerrätt. Om du ska skicka en produkt till oss för reklamation så ber vi dig först kontakta oss på info@vedoved.se och uppge artikelnummer, produktnamn, inköpsdatum, följesedel-/ordernummer, vad som är fel och komplett adress.

Får du ingen träff på ort/postnummer?

Om du inte får träff på din ort eller postnummer finns det i dagsläget ingen leverantör på vår sida som kan leverera produkter till dig. Vi uppdaterar sajten allt eftersom leverantörerna får ved i lager (gäller både torr och nyklyvd). OBSERVERA ATT VEDEN ÄR (TYP) SLUT i stora delar av landet. Speciellt i trakterna söder om Göteborg är det väldigt illa ställt med tillgång under 2022. Med andra ord, i SKÅNE har jag ingen leverantör som har ved kvar, om det inte står så på hemsidan.